have i been a fool?


Kolla vad jag har haft för mig! Jag har spelat in en låt på mitt piano. EH wohooooo. Den har ingen text och jag spelar fel hela tiden och jag är inte det minsta stolt utan saken är bara den att jag kan spela in ljud rätt så bra med min kamera. Så när jag skriver världens hitlåtar så kommer jag kunna spela in dom liksom tjoooooooho. Så nu ligger liksom jag i mitt iTunes, undra om man kan vara coolare. Pahaha.
Sen för att ge er lite humor kan jag ju visa hur förvånad jag är när jag hittade den här låten i mitt iTunes? Men, så sant, en tutte ÄR en tutte. Nu vet ni det.

Idag ska jag städa, och vika tvätt. Och färga håret om jag får lust.

Sen vill jag dessutom påpeka att min blogg skulle kunna vara gullig och fin och välskriven med massa gulle gull ord för precis så ville jag ha den innan men sen kom jag på att alla flickor i min ålder bara skriver med sina sötaste ord och det blir löjligt och jag vill bara skriva rakt på sak i min blogg för jag pallar inte mer gulle gull jag vill bara lyckas vara mig själv någonstans och min blogg känns som ett bra forum. I alla fall, det jag ville komma till: jag kan formulera mig bättre än jag gör här. Jag har faktiskt MVG i svenska typ. Och jag tänker inte ursäkta mig för skryt just nu. FÖR DETTA ÄR SANT. Och jag skiter i allt sånt där.

Oh nu har jag mer att säga. Jo, på youtube finns det massa killar som gör covers på låtar utan att sjunga. Dom sätter på låten och sen sätter dom sig ner och spelar med. De ser ofta typ bra ut och bara sitter där och spelar och vafan det är inte SÅÅÅÅ imponerande men ändå får dom jättemycket kommentarer om att dom är grymma på gitarr och att de är så söta. Jag menar inte att man måste sjunga för att vara bra, men det är oftast inte särskilt imponerande gitarrstycken överhuvudtaget, faktiskt. 
Men sen finns det underbart fina covers av tjejer som verkligen är bra men där ser man inte många kommentarer. Och jag har bara en känsla av att OM en tjej bara skulle sätta på låten och spela med med sin elgitarr så skulle det bli rätt så sura kommentarer, typ, du spelar bara på ditt utseende. Det känns bara dumt. 

Jag saknar att ha gitarrsträngar. Som fan. Herregud, på onsdag ska min musiklärare lära mig hur jag gör sen slipper jag lida. Och på torsdag börjar lektionerna. Hej ångest! Men jag är grym på gitarr, jag är fan bra. Det sa Cecilia Nordlund. Så det så. (fast jag tycker inte det men jag borde)

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag vill också vara musikalisk. :/ och grejer. Det är så coolt att spela gitarr och piano och sånt. Jag vill också!

2008-09-07 @ 15:09:48
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: Vicky

DU ÄR GRYM EBBA PÅ GITARR EBBA!

Och jag håller med om det med youtube grejset.

2008-09-08 @ 15:12:17
URL: http://victoriakalliokulju.blogg.se/
Postat av: h

haha. du behövde ju visst förklara dig för att du skröt.



jag vill höra den där saken!gärna tuttlåten också.

2008-09-08 @ 17:52:15
Postat av: ebba

ni är fina allihopa!!!!!!! hehhehe





men det är ingen låt hedvig!

2008-09-08 @ 17:59:43
URL: http://littlegarden.blogg.se/

DAGS ATT KOMMENTERA:

Namn:
Minns mej

E-postadress:

Min egen blogg/bdb/hemsida:

Skriv skriv skriv:

Trackback
RSS 2.0