man får vänja sig

Januari
Försöker komma på vad som hände i januari. Jag började en ny klass på min skola för att jag vill byta lärare och kompisar och allt och Hedvig hade bytt skola. Det var väl lyckat, om man ser till hur misslyckat mitt liv var i allmänhet. Men men, jag gjorde typ ingenting på helgernautan umgicks med typ Carolina, Matilda och Felicia och Emmy och Tina och typ tittade på film eller jag minns faktiskt inte alls. Men något sånt var det. Och detvar ritkigt tråkigt. Det enda jag minns är att jag hade i mina linser i typ ett och ett halvt dygn för första gången i mitt liv, haha.


Februari
Samma sak, samma umgänge. Jag saknade Hedvig. Jag färgade håret rött. Det blev jättefult och jag var väl rätt ful men okej jag blev nöjd då. Sen åkte vi till Österrike och åkte skidor och det var ju bra. Februari är en bra månad egentligen. Kort och med lov.

jag var bara fuuul

Mars
Jag blekte håret. Något slags projekt för att få mitt hår rödare, helt idiotiskt. Jag såg dum ut. Sen åkte jag till Gamleby och det var helt okej. Jätteokej. Sen någon vecka efter det var det kent och jag var så sprudlande glad den dagen. Jag var helt överlycklig. Och ful igen. Men glad. Dagen efter var jag helt knäckt för att det var en så bra dag. Jag är så dålig på att uppskatta saker. I alla fall, dagen innan kent lyckades helga hehehe ta sönder min kamera lite så jag har inte så många bilder från den tiden.

April
Började med Marit Bergman konsert med Olga. Vi var så sinnessjukt pop att det skrämmer mig. Haha, men jaa vi satt i alla fall utanför kb:s dörrar i ca tio år. Det var en fin konsert. Vi stod nära och sjöng med Marit. Sen färgade jag håret. Rött. Och klippte det. Hos frisör. Det blev också rätt fult. Annars satt jag bara i kvällssolen och spelade gitarr i mina popkläder och var popensam och popemo. Tro inte att jag ångrar min intensiva poptid. Jag är fortfarande pop och det var fint att vara sådär pop. POP popelipop. pop.


Maj
Bra månad. Jag älskar maj. Innan har jag känt att maj bara är en stor väntan på juni, men nej. Maj är helt fantastiskt. Det började med att jag följde med Olga till landet och myste. Det var jättemysigt. Sen for jag iväg till Stockholm. Jag var gullig och vädret var bra och jag vet inte. Allt var bra. Såg Emil Jensen med Tina på mejeriet. Minns maj som en lycklig månad. En helt full sommar framför mig, en dag siesta i slutet.


Juni
Jag fyllde år, vädret var fint. Fick ett piano som jag önskat mig. Såg Billie the vision med Hedvig. Åkte till Hultsfred och var hysterisk över mina möten med Kristian Anttila (vilket jag förstås fortfarande är men inte låtsas om) och håkan konserten som var den bästa. I övrigt var hultsfred många pinsamma upplevelser hehe. Sen for jag till Stockholm igen och firade midsommaren.  Jag lyckades också ta sönder pappas kamera, trampade på den för jag hade lagt den på golvet. Tror att det var i slutet av juni som vi åkte till Jämtland och också. Det är så fint där. Mitt hår solblektes och blev typ oranget.


Juli
Åkte till Arvika. Såg The kooks och Kate Nash och Lasse Lindh och var så jävla glad. Sen åkte jag hem och så på Lars Winnerbäck med Emil Jensen och Miss li och Maia Hirasawa. Och sen flydde jag till Kristianstad och såg på Kristian Anttila med Olga. Det var väl det början av Juli och hela sommaren gick ut på, konserter. Jag tyckte om det väldigt mycket. Sen klippte jag side cut och blev snyggare och snyggare. Sen for jag till USA. Det var också rätt roligt. Fast jag längtade hem. I don't love new york. Köpte ny kamera också.


Augusti
Kom hem från USA. Jetlagade i typ tio år. Var uppe hela nätterna och lärde mig piano låtar och somnade runt åtta på morgonen. Fast sen åkte jag till popkollo. Det var roligt, fina människor. Fina dagar. Underbara människor visst. Men nu känns det som att min passion för popkollo tappats. Var det verkligen SÅ roligt?  Men joo roligt var det, och jag fick fina vänner. Särskilt Rebecca, hon är så himla fin.  Och så gick jag på de sista malmöfestivalsdagarna. Skolan började. Jag blev ledsen och lat och skyllde allt på att jag egentligen var glad.


September
Gjorde ingenting i skolan. Var seg och besviken. Satt på stortorget klockan elva på natten och gjorde armband med Hedvig tror jag. Jag var nog rätt glad men sur på mig själv för att jag lät mig vara det. Sen var det håkan. Håkan konserten var bäst. Vi köade hela dagen. Var med Hedvig och Olga och Vilma och Hanna och Elin och Sara och hehee.  Bra dag. Bästa dagen. Krossade mina revben och låg och vred mig i smärta dagen efter, det var en trång konsert. Köpte nya glasögon. Dom var fina.


Oktober
Vet inte. Firade Hedvigs födelsedag, det var en speciell kväll. Mitt hår blev fult, hade det uppsatt hela tiden. Jag åkte till Gamleby igen. Det var jättebra egentligen. Vi låg och sov och lyssnade på musik. Och pimpade rummet. Och drack te.. Och sen var det höstlov. Och jag gick på Kristian Anttila igen med Hedvig och Gabi. Det var också en fin dag i Helsingborg. Sen såg jag Those dancng days med Olga också. Smsade bort tiden.


November
Obama vann. Jag klippte mitt hår kort(are) och lugg fick jag också. Minns ingenting. Minns inte hur jag mådde. Antagligen som nu i december. Bra på helgerna minus söndagarna. Kände ingenting på veckodagarna. Bara är. Var ful också. Eller kände mig ful. Kände mig dålig. Eller mådde jag kanske bra? Äsch vafan, läs i bloggen istället, jag smsade i alla fall som en galning. Såhär såg jag ut med lugg. Men jag har det inte så längre. Jag är jätteful i raklugg.


December
Pluggade typ igen allt som jag skulle ha gjort och fixade mina mvg/fjäskade mig till dom. Tittade på julkalendern. Gick på Johnossi. Bokade bob dylan biljetter. Åkte skridskor. Fick ont i ryggen. Var på musikhjälpen. Slutade skolan. Firade jul. Fick allt jag ville ha. Är glad. Fast jag är bitter. Trött på alla. Mest är jag nog trött på alla för att jag är trött på mig själv. Mest är jag nog trött för att jag vill vara som alla andra. Jag är i alla fall glad. Jag är helt okej.


Det har varit ett bra år. Fast vid sommaren tycker jag att jag startade mitt nya år. Våren känns så jävla längesen. Ett år sedan känns längesen. Ingenting har egentligen hänt. Jag är nog samma men mina tankar är annorlunda och så är det väl. Tiden går men här står jag still. Önskar att jag kunde gå in med en lite bättre inställning till nästa år. Men orkaaaa. Jag är sur nu för jag minns inte hur jag mådde detta året. Jag minns ingenting.

Kommentarer
Postat av: hedvig

du borde inte ha klippt raklugg och du borde inte ha klippt sidecut. ditt hår var så galet snyggt i juni.

nu kommer du misstolka det.



jag tror jag härmar dig lite

2008-12-28 @ 17:30:06
URL: http://kaosens.blogg.se/
Postat av: Tina

jag var aldrig med och titta på film heheheheh :D för ni hade det så fett tråkigt med singstar och jag kan nt sjunga eller sova öve rhos carro hahaha

2008-12-28 @ 17:43:06
URL: http://tcharmingman.blogg.se/
Postat av: tina

hahahahah mitt år har varit så himla tråkigt. eller nej rätt underbart sommarlov, speciellt i sverige.. och augusti och ehm ja hela hösten har varit rätt död men ändå <333333 och våren var värst hahahahha. men ja maj är en finfin månad. tänk att jag orkade läsa allt.. fast det gjorde jag nt haha, men joo jag ska nog skriva så med. eller nej orkar nt. lalal du förstör min blogg jag ska förstöra din. cutt är fult!!!!!!

2008-12-28 @ 19:10:44
URL: http://tcharmingman.blogg.se/
Postat av: ebba

jag tycker att mitt hår är snyggast just nu faktiskt. det var bara stripigt i juni.



och den här sammanfattning handlade BARA om mitt hår. HAHAHAHA. kommer john läsa min blogg nu, VAVAAA :D:D:D?!

2008-12-28 @ 20:36:04
URL: http://littlegarden.blogg.se/
Postat av: olga

åh. du är fin.

och jag är glad att vi blev vänner.

även om det var 2007?! herregud. vad fint.

och det var glada dagar, alla dagarna vi umgicks och var på saker. mm, det var fint. det är fint.

att tänka tillbaka.

<3

2008-12-29 @ 10:25:34
URL: http://oceaner.blogg.se/
Postat av: vilma

HAHAHAHHAHAH ebbzkiii

jag älskar dig!

och du

ditt hår var finast i sidecut och som du har det nu. ! ;D



du är snygg!

2008-12-29 @ 20:13:02
URL: http://fairtradee.blogg.se/
Postat av: Emma

Ditt liv verkar väldigt fint. :/ det där var ju rätt irelevant men..i alla fall!

2009-01-01 @ 21:17:51
URL: http://hopelosthead.blogg.se/

DAGS ATT KOMMENTERA:

Namn:
Minns mej

E-postadress:

Min egen blogg/bdb/hemsida:

Skriv skriv skriv:

Trackback
RSS 2.0