såhär bortskämd är jag

Okej nu ska vi snacka hemmasysslor. (jaja jag vet att ingen kommenterar min blogg men jag måste få ur mig detta)
Mamma och pappa har bestämt att jag måste städa mitt rum VARJE vecka för annars får jag avdrag på mitt barnbidrag. Alltså varje vecka. En gång i veckan ska jag dammsuga och dammtorka. För mig är detta typ världens största onödvändighet.

Mamma och pappas argument:
1. Ditt rum är såååå skitigt
2. Eftersom att du är hos mamma varannan vecka och pappa varannan så går det ju två veckor så rummet blir ju bara städat varannan vecka.
3. "Du gör ju inte så mycket annat hemma så då kan du väl åtminstone städa ditt rum en gång i veckan"

Mina argument
1. Jag borde slippa städa en vecka och städa varannan vecka. Alltså varannan gång jag är på ett ställe.
2. Det är inte lönt att dammsuga en gång i veckan om man står ut med lite damm. Jag har nu städat hos mamma båda gångerna jag var där. OCH DET VAR INTE ALLS SKITIGT. DET FANNS I PRINCIP INGET DAMM ALLS.
3. Städningen blir förstås alltid på söndagar, eftersom det är sista dagen i veckan och dagen innan jag flyttar. Och jag hatar söndagar. Det är alltid plugg och annat skit som tar upp hela dagen, och så ska jag packa väskan. OCH NU MÅSTE JAG STÄDA OCKSÅ. Jag dryper av ångest.
4. Det är världens sämsta argument att säga att "du gör ju inte så mycket annat hemma så då kan du ju´städa ditt rum" VAD MENAR DOM? om jag hade haft fler hemmasysslor så hade det inte varit lika viktigt att mitt rum var rent. Så nu hittar dom alltså bara på att jag borde städa mitt rum, men om jag hjälpt till med disk och tvätt och strykning mer så hade det inte spelat någon större roll om mitt rum var smutsigt. Det funkar ju inte, det visar ju att dom egentligen inte bryr sig om det är liiite skitigt utan bara vill ge mig lite diciplin men inte vågar erkänna att det är okej att städa sitt rum en gång i månaden.

Kolla såhär skulle det varit:
Vecka 1: Pappa vecka städning
Vecka 2: Mamma vecka städning
Vecka 3: Pappa vecka
Vecka 4: Mamma vecka
Vecka 5: Pappa vecka städning

Det går alltså tre veckor utan städning i ett rum, MEN TVÅ AV VECKORNA HAR JAG JU INTE ENS VARIT I RUMMET.


Eller är det jag som är äcklig och städar ovanligt sällan?
Om det är så, så seriöst, jag struntar totalt i det. Det är väl ändå det som känns bäst för mig som är bäst, inom en rimlig gräns då.

Kommentarer

DAGS ATT KOMMENTERA:

Namn:
Minns mej

E-postadress:

Min egen blogg/bdb/hemsida:

Skriv skriv skriv:

Trackback
RSS 2.0